Velkommen til BUHL. Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser.
Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på buhlfashion.dk
GENERELT
Vi sender alle varer som pakkepost, det gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer. Varerne er forsikrede under forsendelsen og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, skal du anmelde det til Post Danmark med det samme, eller senest 2 dage efter modtagelsen og returnere varen til os efterfølgende. BUHL er ikke ansvarlig for varer, der er beskadiget under transporten. Vi pakker altid varerne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres.
Vi tager forbehold for fejl og udsolgte varer.
LEVERINGSTID
Hos BUHL bestræber vi os på en hurtig levering, så alle ordrer afsendes i løbet af 1-2 hverdage. I forbindelse med udsalg skal der påregnes længere leveringstid. Skulle der opstå forsinkelser hos Post Danmark kan BUHL dog ikke drages til ansvar.
I tilfælde af meget forsinkede varer (adskillige dage), eller deciderede udeblevne leverancer, fremsender BUHL en ny leverance uden beregning. Vær opmærksom på, at leverancer til Bornholm og andre småøer i visse tilfælde kan vare op til 3 dage. Varer til de fleste øvrige EU lande og lande udenfor EU vil blive sendt med UPS og levering kan vare op til 5 dage.
FORSENDELSE I DANMARK
Dine køb vil uanset mængde tillægges et gebyr på 50 DKK til dækning af forsendelsesomkostninger med Post Nord til pakkeshop. Køber du derimod for over 1000 DKK, vil vi sørge for alle forsendelsesomkostninger og levere fragtfrit. Dette gælder ikke ved køb af udsalgsvarer. Alle pakker sendes med Post Nord.
AFHENTNING AF VARER
Ønskes varen afhentet, kan det ske i BUHL butik; Sct. Mathiasgade 45, 8800 Viborg.
Åbningstider: Mandag-Torsdag 10-17.30, Fredag 10 - 18.00 og Lørdag 10 - 14.00
RETURRET
Du kan ikke fortryde dit køb ved ikke at afhente din pakke hos den valgte pakkeshop. Hvis dette er tilfældet vil der blive pålagt et gebyr på 100kr. som køber selv betaler. Dette fratrækkes værdien af din refundering, når returpakken håndteres. Overskrides returfristen kan vi ikke behandle din returpakke, og din pakke vil blive sendt til dig igen.
BUHL yder 14 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager dine varer. Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen med hangtag siddende på. Varer uden hangtag tages ikke retur. Pakken skal sendes direkte til vores adresse, og IKKE pakkeshop, da vi IKKE afhenter returpakker i pakkeshop. Derfor anbefaler vi ikke at sende med DAO, da de som udgangspunkt vil levere til pakkeshop, grundet deres leveringstidspunkter. Ønsker du at være sikker på, at vi modtager pakken, anbefaler vi derfor at sende den retur med enten PostNord eller GLS, fragtomkostninger står du selv for. Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt overføre købsbeløbet til din konto. Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som varerne er blevet købt med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.bankoverførsel. Og husk at gemme din postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt. Husk også at udfylde returseddel og send med i pakken, så vi kan finde din ordre.
RETURNERING AF GAVER
Hvis du har modtaget en gave, der er købt på BUHL og ønsker at returnere varen, kan vi bytte den til en anden vare af samme værdi. Hvis du derimod finder en vare, der er dyrere har du mulighed for at betale differencen samt de fornødne leveringsomkostninger og få den tilsendt i stedet for. Du kan også vælge at få udstedt et tilgodebevis og bruge det, når det passer dig inden for 1 år. Pengene kan desværre ikke refunderes til andre kreditkort end det, der har betalt gaven i første omgang.
REKLAMATIONER
Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet.
Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.
Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer kontakt venligst Buhl på tlf. 86624411 eller mail: buhl@buhlfashion.dk
BUHL dækker ikke de fragtomkostninger der måtte være, i forbindelsen med en reklamation.
UDSOLGTE VARER
Hvis en vare, som du er interesseret i, skulle være udsolgt, har du ligeledes mulighed for at kontakte os på buhl@buhlfashion.dk. En servicemedarbejder vil informere dig om muligheden for en opskrivning på vores venteliste, om en evt. genbestilling eller tilbyde en tilsvarende vare som kunne have din interesse.
BETALING
Hos BUHL kan du betale med betalingskort som Dankort, VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD og VISA/Electron.
Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager. Alle priser hos BUHL er angivet i DKK og er inklusive 25% moms, medmindre varen er til et ikke EU land. Se afsnittet med TOLD OG MOMS.
SIKKERHED
Sikkerheden på BUHL er i top, idet al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Med andre ord, er det kun PBS, der har adgang til dine data. Hverken BUHL eller andre uvedkommende har mulighed for at se de data, der udveksles ved køb. Hos BUHL er dine personlige kontaktoplysninger 100% fortrolige og vi garanterer, at ingen andre kan få adgang til dem.
TOLD OG MOMS
Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Varer, som sendes fra buhlfashion.dk kan ikke sendes som en gave til lande uden for EU, i et forsøg på at unddrage sig lokal told og afgifter.
Bestiller du derimod fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told som vi ikke kan drages til ansvar for, men tilgengæld fratrækkes dansk moms. Hvis dette er tilfældet vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. Vær opmærksom på, at dette kan forsinke forsendelsen en del, da varerne bliver holdt tilbage i tolden. Det er derfra dit ansvar at tage kontakt til fragtfirmaet og betale de påførte meromkostninger.
FORBRUGERBESKYTTELSE
BUHL følger de vejledninger der foreligger fra D-mærket. Vi arbejder og handler under de retningsliner og de love der er lavet af forbrugerstyrelsen.